Rozmowa
1. | Thomas: | Bonjour grand-mère, est-ce que tu vas bien aujourd’hui ? | (Cześć babciu, czy u Ciebie wszystko w porządku dzisiaj?) Pokaż |
2. | Grand-mère: | Oui, merci. Et ta sœur, est-ce qu’elle va bien ? | (Tak, dziękuję. A twoja siostra, czy ona się dobrze czuje?) Pokaż |
3. | Thomas: | Oui, elle travaille beaucoup, mais elle est contente. | (Tak, dużo pracuje, ale jest zadowolona.) Pokaż |
4. | Grand-mère: | Et ton frère ? Il a quel âge maintenant ? | (A twój brat? Ile teraz ma lat?) Pokaż |
5. | Thomas: | Il a dix-huit ans. Il vient de finir le lycée. | (Ma osiemnaście lat. Właśnie skończył liceum.) Pokaż |
6. | Grand-mère: | Déjà ? Je me souviens de lui tout petit avec ton père. | (Już? Pamiętam go jako małego z twoim ojcem.) Pokaż |
7. | Thomas: | Le temps passe vite ! | (Czas szybko mija!) Pokaż |
8. | Grand-mère: | Oui, ta mère dit la même chose ! Est-ce que tes cousins viennent encore le week-end ? | (Tak, twoja matka mówi to samo! Czy twoi kuzyni jeszcze przyjeżdżają w weekend?) Pokaż |
9. | Thomas: | Parfois. quand ils viennent, mon cousin Marc joue au foot avec mon frère. | (Czasami, kiedy przychodzą, mój kuzyn Marc gra w piłkę nożną z moim bratem.) Pokaż |
10. | Grand-mère: | Et ta tante ? Elle habite toujours près de chez vous ? | (A twoja ciotka? Czy nadal mieszka blisko was?) Pokaż |
11. | Thomas: | Oui, elle habite à côté de mes parents. | (Tak, ona mieszka obok moich rodziców.) Pokaż |
12. | Grand-mère: | Ta famille est belle! | (Twoja rodzina jest piękna!) Pokaż |
Ćwiczenie 1: Pytania do dyskusji
Instrukcja: Omów pytania po wysłuchaniu nagrania lub przeczytaniu tekstu.
- Quel âge a le frère de Thomas ?
- Où habite la tante de Thomas ?
- Que fait la sœur de Thomas ?
- Qui joue au foot avec le frère de Thomas ?
- Tu vois souvent tes cousins ou ta famille le week-end ?
Ile lat ma brat Thomasa?
Gdzie mieszka ciotka Thomasa?
Co robi siostra Thomasa?
Kto gra w piłkę nożną z bratem Thomasa?
Czy często widujesz się z kuzynami lub rodziną w weekendy?
Ćwiczenie 2: Uzupełnij luki i dokończ zdania
Instrukcja: Wstaw poprawne słowo.
grand-mère, père, frère, mère, sœur
1.
Déjà ? Je me souviens de lui tout petit avec ton ....
(Już? Pamiętam go, kiedy był mały, z twoim ojcem.)
2.
Oui, ta ... dit la même chose ! Est-ce que tes cousins viennent encore le week-end ?
(Tak, twoja mama mówi to samo! Czy twoi kuzyni nadal przyjeżdżają w weekendy?)
3.
Et ton ... ? Il a quel âge maintenant ?
(A twój brat? Ile ma teraz lat?)
4.
Bonjour ..., est-ce que tu vas bien aujourd’hui ?
(Cześć babciu, czy dzisiaj dobrze się czujesz?)
5.
Oui, merci. Et ta ..., est-ce qu’elle va bien ?
(Tak, dziękuję. A twoja siostra, czy u niej wszystko w porządku?)
Ćwiczenie 3: Uporządkuj tekst
Instrukcja: Ponumeruj zdania w odpowiedniej kolejności i przeczytaj na głos.
11
...
Oui, elle habite à côté de mes parents.
(Tak, ona mieszka obok moich rodziców.)
1
1
Bonjour grand-mère, est-ce que tu vas bien aujourd’hui ?
(Cześć babciu, czy dzisiaj dobrze się czujesz?)
3
...
Oui, elle travaille beaucoup, mais elle est contente.
(Tak, dużo pracuje, ale jest zadowolona.)
7
...
Le temps passe vite !
(Czas szybko mija!)
4
...
Et ton frère ? Il a quel âge maintenant ?
(A twój brat? Ile ma teraz lat?)
12
12
Ta famille est belle!
(Twoja rodzina jest piękna!)
10
...
Et ta tante ? Elle habite toujours près de chez vous ?
(A twoja ciocia? Czy nadal mieszka blisko was?)
8
...
Oui, ta mère dit la même chose ! Est-ce que tes cousins viennent encore le week-end ?
(Tak, twoja mama mówi to samo! Czy twoi kuzyni nadal przyjeżdżają w weekendy?)
6
...
Déjà ? Je me souviens de lui tout petit avec ton père.
(Już? Pamiętam go, kiedy był mały, z twoim ojcem.)
5
...
Il a dix-huit ans. Il vient de finir le lycée.
(Ma osiemnaście lat. Właśnie skończył liceum.)
2
...
Oui, merci. Et ta sœur, est-ce qu’elle va bien ?
(Tak, dziękuję. A twoja siostra, czy u niej wszystko w porządku?)
9
...
Parfois. quand ils viennent, mon cousin Marc joue au foot avec mon frère.
(Czasami, gdy przychodzą, mój kuzyn Marc gra w piłkę nożną z moim bratem.)