Wytyczne nauczania +/- 15 minut

Audio i wideo

Rozmowa

1. Michel: Oh wow ! Regarde comme c'est beau les fleurs sur les tables ! (O rety! Spójrz, jakie piękne są kwiaty na stołach!) Pokaż
2. Fabienne: Oui ! Ce sont des roses ! (Tak! To są róże!) Pokaż
3. Michel: C'est trop beau ! (To jest za piękne!) Pokaż
4. Fabienne: Ce sont mes fleurs préférées ! Est-ce que tu sens l'odeur ? (To moje ulubione kwiaty! Czy czujesz ich zapach?) Pokaż
5. Michel: Oui, les fleurs sont très parfumées ! (Tak, kwiaty są bardzo pachnące!) Pokaż
6. Fabienne: Ils ont aussi mis un buffet avec des gâteaux salés ! (Postawili też bufet z słonymi ciastkami!) Pokaż
7. Michel: Il y en a aussi des sucrés. Tu goûtes ? (Są też słodkie. Spróbujesz?) Pokaż
8. Fabienne: Oui. J'adore de le goût. Il y a du chocolat dedans je pense. (Tak. Uwielbiam ten smak. Myślę, że jest w nim czekolada.) Pokaż
9. Michel: Tu entends ? Il y a le bruit de l'eau qui coule. (Słyszysz? Jest szum płynącej wody.) Pokaż
10. Fabienne: Oui, c'est vrai ! Il y a des peignoirs pour aller à la piscine. (Tak, to prawda! Są szlafroki do chodzenia na basen.) Pokaż
11. Michel: Super ! Je l'ai touché, ils sont super doux ! (Super! Dotknąłem ich, są super miękkie!) Pokaż
12. Fabienne: On peut aussi régler la lumière pour que l'éclairage soit clair ou sombre. (Możemy też regulować światło, aby oświetlenie było jasne lub ciemne.) Pokaż
13. Michel: Je sens qu'on va passer une super weekend en amoureux ! (Czuję, że spędzimy wspaniały weekend we dwoje!) Pokaż

Ćwiczenie 1: Pytania do dyskusji

Instrukcja: Omów pytania po wysłuchaniu nagrania lub przeczytaniu tekstu.

  1. Qu'est-ce que sens Michel ?
  2. Co czujesz, Michel?
  3. Qu'est-ce qu'il y a à manger ?
  4. Co jest do jedzenia?
  5. Qu'entendent-ils ?
  6. Co oni słyszą?
  7. Es-tu déjà allé dans un spa ?
  8. Czy byłeś kiedyś w spa?
  9. Quels sont tes odeurs préférées ?
  10. Jakie są twoje ulubione zapachy?

Ćwiczenie 2: Uzupełnij luki i dokończ zdania

Instrukcja: Wstaw poprawne słowo.

Pokaż tłumaczenie Pokaż odpowiedzi

salés, goût, goûtes, odeur, sucrés, Regarde

1.
Oh wow ! ... comme c'est beau les fleurs sur les tables !
(O wow! Spójrz, jak pięknie wyglądają kwiaty na stołach!)
2.
Ils ont aussi mis un buffet avec des gâteaux ... !
(Postawili też bufet z wytrawnymi ciastami!)
3.
Ce sont mes fleurs préférées ! Est-ce que tu sens l'... ?
(To moje ulubione kwiaty! Czy czujesz ich zapach?)
4.
Il y en a aussi des .... Tu ... ?
(Są też słodkie. Spróbujesz?)
5.
Oui. J'adore de le .... Il y a du chocolat dedans je pense.
(Tak. Uwielbiam ten smak. Myślę, że jest w tym czekolada.)

Ćwiczenie 3: Uporządkuj tekst

Instrukcja: Ponumeruj zdania w odpowiedniej kolejności i przeczytaj na głos.

Pokaż tłumaczenie
2
... Oui ! Ce sont des roses !
(Tak! To są róże!)
1
1 Oh wow ! Regarde comme c'est beau les fleurs sur les tables !
(O wow! Spójrz, jak pięknie wyglądają kwiaty na stołach!)
6
... Ils ont aussi mis un buffet avec des gâteaux salés !
(Postawili też bufet z wytrawnymi ciastami!)
5
... Oui, les fleurs sont très parfumées !
(Tak, kwiaty są bardzo pachnące!)
13
13 Je sens qu'on va passer une super weekend en amoureux !
(Czuję, że spędzimy wspaniały weekend we dwoje!)
12
... On peut aussi régler la lumière pour que l'éclairage soit clair ou sombre.
(Możemy też ustawić światło, aby oświetlenie było jasne lub ciemne.)
9
... Tu entends ? Il y a le bruit de l'eau qui coule.
(Słyszysz? Słychać szum płynącej wody.)
11
... Super ! Je l'ai touché, ils sont super doux !
(Super! Dotknąłem ich, są bardzo miękkie!)
3
... C'est trop beau !
(To jest za piękne!)
10
... Oui, c'est vrai ! Il y a des peignoirs pour aller à la piscine.
(Tak, to prawda! Są szlafroki do chodzenia na basen.)
7
... Il y en a aussi des sucrés. Tu goûtes ?
(Są też słodkie. Spróbujesz?)
4
... Ce sont mes fleurs préférées ! Est-ce que tu sens l'odeur ?
(To moje ulubione kwiaty! Czy czujesz ich zapach?)
8
... Oui. J'adore de le goût. Il y a du chocolat dedans je pense.
(Tak. Uwielbiam ten smak. Myślę, że jest w tym czekolada.)