Wytyczne nauczania +/- 15 minut

Audio i wideo

Rozmowa

1. Jean: Oh bonjour ma fille ! Comment tu vas ? (Och cześć moja córko! Jak się masz?) Pokaż
2. Maëva: Je vais bien merci ! Qu'as-tu fait le week-end dernier ? (Mam się dobrze, dziękuję! Co robiłeś w zeszły weekend?) Pokaż
3. Jean: Je suis allé au musée avec ta mère. On a vu des oeuvres de Claude Monet. (Poszedłem do muzeum z twoją mamą. Widzieliśmy dzieła Claude'a Moneta.) Pokaż
4. Maëva: Sympa ! Qu'en a pensé maman ? (Fajnie! Co na to mama?) Pokaż
5. Jean: Elle dit qu'elle préfère les tableaux de Picasso. La prochaine fois c'est elle qui décide où on va. (Ona mówi, że woli obrazy Picassa. Następnym razem to ona zdecyduje, dokąd pójdziemy.) Pokaż
6. Maëva: C'est que l'art c'est pas son truc à maman ! (To dlatego, że sztuka to nie jest coś, co interesuje mamę!) Pokaż
7. Jean: Et toi ? Tu as fait quoi ? Je ne t'ai pas vu partir samedi. (A ty? Co robiłaś? Nie widziałem, jak wychodziłaś w sobotę.) Pokaż
8. Maëva: Oui, je suis allée à un concert. Je suis partie assez tôt. Je suis arrivée là-bas à 18h. (Tak, poszłam na koncert. Wyszłam dość wcześnie. Przyjechałam tam o 18.) Pokaż
9. Jean: Ah oui. C'était un concert de qui ? (Ach tak. Czyj to był koncert?) Pokaż
10. Maëva: Un groupe de musicien qui joue du piano et de la guitare. (Zespół muzyków grających na pianinie i gitarze.) Pokaż
11. Jean: C'est très différent de ce que tu vois habituellement. (To jest bardzo inne niż to, co zwykle widzisz.) Pokaż
12. Maëva: Oui mais il y a ma chanteuse préférée qui est venue chanter une chanson. J'étais obligée d'y aller ! (Tak, ale przyszła moja ulubiona piosenkarka, żeby zaśpiewać piosenkę. Musiałam tam iść!) Pokaż
13. Jean: Oui, c'est ce que je me disais. (Tak, właśnie tak sobie pomyślałam.) Pokaż

Ćwiczenie 1: Pytania do dyskusji

Instrukcja: Omów pytania po wysłuchaniu nagrania lub przeczytaniu tekstu.

  1. Qu'as fait les parents de Maëva ce weekend ?
  2. Co zrobili rodzice Maëvy w ten weekend?
  3. Qu'as fait Maëva ?
  4. Co zrobiła Maëva?
  5. Quels instruments étaient joué au concert ?
  6. Jakie instrumenty były grane na koncercie?
  7. Es-tu déjà allé à un concert ?
  8. Czy byłeś już kiedyś na koncercie?
  9. Vas-tu souvent au musée ?
  10. Czy często chodzisz do muzeum?

Ćwiczenie 2: Uzupełnij luki i dokończ zdania

Instrukcja: Wstaw poprawne słowo.

Pokaż tłumaczenie Pokaż odpowiedzi

tableaux, chanteuse, arrivée, partir, musicien

1.
Elle dit qu'elle préfère les ... de Picasso. La prochaine fois c'est elle qui décide où on va.
(Ona mówi, że woli obrazy Picassa. Następnym razem to ona zdecyduje, dokąd pójdziemy.)
2.
Oui mais il y a ma ... préférée qui est venue chanter une chanson. J'étais obligée d'y aller !
(Tak, ale przyszła moja ulubiona piosenkarka, żeby zaśpiewać piosenkę. Musiałam tam iść!)
3.
Un groupe de ... qui joue du piano et de la guitare.
(Zespół muzyków grających na pianinie i gitarze)
4.
Oui, je suis allée à un concert. Je suis partie assez tôt. Je suis ... là-bas à 18h.
(Tak, poszłam na koncert. Wyszłam dość wcześnie. Przyjechałam tam o 18.)
5.
Et toi ? Tu as fait quoi ? Je ne t'ai pas vu ... samedi.
(A ty? Co robiłeś? Nie widziałem, żebyś wychodził w sobotę.)

Ćwiczenie 3: Uporządkuj tekst

Instrukcja: Ponumeruj zdania w odpowiedniej kolejności i przeczytaj na głos.

Pokaż tłumaczenie
7
... Et toi ? Tu as fait quoi ? Je ne t'ai pas vu partir samedi.
(A ty? Co robiłeś? Nie widziałem, żebyś wychodził w sobotę.)
4
... Sympa ! Qu'en a pensé maman ?
(Fajnie! Co na to mama?)
5
... Elle dit qu'elle préfère les tableaux de Picasso. La prochaine fois c'est elle qui décide où on va.
(Ona mówi, że woli obrazy Picassa. Następnym razem to ona zdecyduje, dokąd pójdziemy.)
11
... C'est très différent de ce que tu vois habituellement.
(To jest bardzo inne niż to, co zwykle widzisz.)
10
... Un groupe de musicien qui joue du piano et de la guitare.
(zespół muzyków grających na pianinie i gitarze)
9
... Ah oui. C'était un concert de qui ?
(Ach tak. Czyj to był koncert?)
12
... Oui mais il y a ma chanteuse préférée qui est venue chanter une chanson. J'étais obligée d'y aller !
(Tak, ale przyszła moja ulubiona piosenkarka, żeby zaśpiewać piosenkę. Musiałam tam iść!)
1
1 Oh bonjour ma fille ! Comment tu vas ?
(Och cześć moja córko! Jak się masz?)
2
... Je vais bien merci ! Qu'as-tu fait le week-end dernier ?
(Mam się dobrze, dziękuję! Co robiłeś w zeszły weekend?)
13
13 Oui, c'est ce que je me disais.
(Tak, właśnie tak sobie pomyślałam.)
8
... Oui, je suis allée à un concert. Je suis partie assez tôt. Je suis arrivée là-bas à 18h.
(Tak, poszłam na koncert. Wyszłam dość wcześnie. Przyjechałam tam o 18.)
3
... Je suis allé au musée avec ta mère. On a vu des oeuvres de Claude Monet.
(Poszedłem do muzeum z twoją mamą. Widzieliśmy dzieła Claude'a Moneta.)
6
... C'est que l'art c'est pas son truc à maman !
(To, że mama nie przepada za sztuką!)

Ćwiczenie 4: Ćwiczenia w kontekście

Instrukcja: A quel spectacle aimerais-tu assister ?

  1. https://www.zenith-nantesmetropole.com/program